واكنش به جنجال آفريني رونالدو
 
ژابی آلونسو و گونسالو هیگوآین به حرف‌های اخیر كریستیانو رونالدو واكنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، همبازیان اسپانیایی و آرژانتینی گران‌قیمت‌ترین بازیكن فوتبال جهان مدعی هستند، علت ناخشنودی همبازی خود را نمی‌دانند و تنها از مطالب روزنامه‌‌ از این موضوع خبردار می‌شوند. آنها در پاسخ به پرسش درباره رونالدو و جدایی احتمالی این بازیكن از قوهای سپید اطمینان دادند كه از بازی در رئال مادرید بسیار خوشحال هستند.

آلونسو در این باره به روزنامه‌‌ اسپانیایی AS گفت: "اگر بگویم در رئال مادرید خوشحال هستم، این حرف را از سوی خودم می‌زنم. هر كسی احساس خودش را دارد. فكر می‌كنم بسیاری از ما در شرایط خوبی هستیم . بخشی از یك گروه هستیم كه تاریخ را رقم زده است، با این حال مغرور نخواهیم شد. می‌خواهیم فرصت رسیدن به جام‌های بیشتر را به دست بیاوریم."

گونسالو هیگوآین نیز با موضع‌گیری احتیاط‌آمیز درباره گفته‌های اخیر زوج كناری‌اش در خط حمله رئال مادرید گفت: "نمی‌توانم در این باره حرفی بزنم؛ چرا كه هیچ چیز نمی‌دانم. كریستیانو در رختكن هیچ حرفی نزده است و همه آنچه می‌دانم تنها از روزنامه‌‌ها برمی‌آید."

*************************************************************************

 

فوتبال زيباست آن را گل نكنيم!!!!!!!!

در این مطلب، قصد، دفاع از قراردادهای میلیاردی بازیکنانی نیست که در فوتبال ملی آنها را به این حال و روز می بینیم. قصد دفاع از آن بازیکنانی را هم نداریم که در سطح شهر و به ویژه خیابان های بالا شهر، آوازه «دور دور» کردن شان پیچیده و آدم همیشه حاضر پارتی ها هستند.

 قصد ما دفاع از آن دسته فوتبالی هایی است که بدین شکل، پیشگام یک اتفاق شیرین، در یک واقعه تلخ می شوند. به خاطر داریم مصاحبه های متعددی را از آدم های غیر ورزشی که فوتبال را متهم کرده اند به سیاهی، «کثیفی» و مملو از زشتی. فوتبالی که آدم خوب در آن، پیدا نمی شود و اگر شود، محدود. اما بعد از زلزله شمال غرب کشور، موجی که برای کمک به زلزله زدگان شکل گرفت، از سوی فوتبالی ها به راه انداخته شد. بازیکنان تیم ملی بودند که جزو اولین هم دردها، از هزاران کیلومتر دورتر (مجارستان) با زلزله زدگان هم دردی کردند. آنها بودند که از هر کانالی برای کمک به زلزله زدگان استفاده کردند و سهمی در حرکت بزرگ داشتند.

اغلب شان نیز، پنهانی چنین کردند. کریم باقری، علیرضا اکبرپور، سیروس دین محمدی و خیلی های دیگر نیز به این چرخ، سرعت بخشیدند. خیلی ها هم دردی کردند. علی دایی به عنوان اولین چهره فوتبالی به مناطق زلزله زده رفت و در ایامی که خیلی از غیر فوتبالی ها در مقابل صدا و سیما سکوت کرده بودند، گفت: «رسانه ملی در پخش اخبار و تصاویر زلزله خوب عمل نکرد.» بله، فوتبال با آدم هایش بود که بدین گونه پیشگام شد تا آدم های سینمایی نیز جلو بیایند.

به گزارش خبرآنلاین  تا باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک های خود را برای زلزله زدگان ارسال کند، در حالیکه هنوز آدم های غیر فوتبال که همیشه فوتبال را متهم به کثیفی می کردند، در لاک خود بودند. هنوز کمک های فوتبالی ها ادامه دارد. هنوز آدم های فوتبالی از آمریکا، اسپانیا، آلمان و هر جای دیگر با زلزله زده ها هم دردی می کنند. هنوز... اما آن آدم های غیر فوتبالی سکوت کرده اند تا فردا اگر بازیکنی خطایی کرد، آن را علم کنند و به سر فوتبالی ها بکوبند. در شبکه های مختلف پخشش کنند و فوتبال را زشت بخوانند.

**************************************************************************

خروجی های رئال در صورت جدایی مورینیو
 
به گزارش رسانه های اسپانیایی، ژوزه مورینیو تنها چهره سرشناسی نیست که در تابستان پیش رو سانتیاگو برنابئو را ترک خواهد کرد.

 
گفته می شود مورینیو در تابستان پیش رو راهی چلسی خواهد شد و با جدایی او، 5 بازیکن که مدیر برنامه های همگی آنها مانند مورینیو، ژرژ مندس، است، نیز از رئال جدا خواهند شد.

 
به گزارش گل، مورینیو بعد از دیدار مقابل دورتموند، در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در پایان فصل رئال را ترک کند، گفت چرا که نه، تا بسیاری شمارش معکوس برای خروج او را آغاز کنند.

 
رابطه او با چند چهره اصلی رختکن رئال به اندازه ای تیره شده که به نظر نمی رسد بتوانند یک فصل دیگر با هم کار کنند. در نتیجه، انتظار می رود مورینیو در چند هفته آینده جدایی اش از رئال را اعلام کند و رئال از همین حالا به دنبال گزینه های مورد نظرش برای جانشین اوست؛ که در این بین از کارلو آنچلوتی به عنوان گزینه اصلی هدایت او نام برده می شود.

 
اما مورینیو به تنهایی برنابئو را ترک نخواهد کرد. یکی از این بازیکنان آنخل دی ماریاست. این ملی پوش آرژانتینی در این فصل از ثبات لازم برخوردار نبوده و همین موجب شد تا هیئت مدیره رئال به این نتیجه برسند که می توانند بازیکن بهتری در بازار نقل و انتقالات پیدا کنند. در مقابل باشگاه هایی از انگلیس و ایتالیا به دنبال به خدمت گرفتن دی ماریا هستند که برای به خدمت گرفتن او باید 20 میلیون یورو بپردازند.

 
نفر بعدی این لیست فابیو کوئنترائوست. اگرچه این ملی پوش پرتغالی در ماه های اخیر نمایش های بهتری داشته اما با توجه به نزدیکی ای که او با مورینیو دارد، مدیران رئال به این نتیجه رسیده که شاید مربی بعدی برای کار کردن با کوئنترائو راحت نباشد. اما مشکل این است که باشگاهی حاضر به پرداخت 30 میلیون یورو مورد نظر باشگاه رئال برای خرید کوئنترائو نیست.

 
په په دیگر بازیکنی است که با جدایی مورینیو، احتمالا جایی در برنابئو نخواهد داشت. این مدافع باتجربه در این فصل جای خود را به رافائل واران داده است. و اکنون دستمزدی که او به عنوان یک بازیکن ذخیره می گیرد، به نظر مدیران رئال بسیار زیاد است.

 
باشگاه رئال امیدوار است که این بازیکن را به قیمت 10 میلیون یورو به فروش برساند؛ هرچند هنوز هیچ باشگاهی برای خرید او پیش قدم نشده است.

 
بازیکن بعدی آلوارو آربلواست. البته مدیربرنامه های این ملی پوش اسپانیایی ژرژ مندس نیست اما یکی از بازیکنان نزدیک به مورینیو در رختکن رئال است. او که زمانی برای لیورپول بازی می کرد، ممکن است بار دیگر به لیورپول برگردد. رئالی ها برای فروش او هم 10 میلیون یورو در نظر گرفته اند.

 
آخرین بازیکنی این لیست، ریکاردو کاروالیوست. این مدافع 34 ساله آخرین روزهای دوران حرفه ای اش را طی می کند و با پایان دوران قراردادش در انتهای فصل، رئالی ها او را آزاد خواهند کرد.

 
البته مطمئنا ادامه حضور این بازیکنان یا جدایی آنها، با مربی بعدی رئال هم هماهنگ خواهد شد؛ هرچند در نهایت تصمیم نهایی را فلورنتینو پرس خواهد گرفت.

 
پرس چندان از قدرت زیاد مورینیو در رئال راضی نیست و دوست ندارد سرمربی نیز مانند او به همه کاره رئال تبدیل شود.

 
در این بین کریس رونالدو هم با ژرژ مندس کار می کند اما رئالی ها هیچ علاقه ای به از دست دادن او ندارند و این ستاره پرتغالی هم به نظر نمی رسد حداقل در این تابستان قصد ترک رئال را داشته باشد.
 
**************************************************************************
نگاهی به برندگان توپ طلای اروپا (و فیفا) از سال ۱۹۵۶ تا ۲۰۱۲
 


 ۱۹۵۶: استنلی ماتیوس ـ انگلیس ـ بلاک پول
۱۹۵۷: دی اســــتفا نو ـ اسپانیا ـ آرژانتین ـ رئال مادرید
۱۹۵۸: ریــموند کــو پــا ـ فــــــرانــســـه رئال مادرید
۱۹۵۹: آلفردو دی استفانو ـ اسپانیا ـ آرژانتین ـ رئال مادرید
۱۹۶۰ ـ لــوییــس ســوارز ـ اســــپــا نــیــا ـ بارسلونــــا
۱۹۶۱: عمر سیوری ـ آرژانتین ـ یوونتوس
۱۹۶۲جوزف ماسویوست ـ چک اسلواکی ـ دوکلاپراک
۱۹۶۳: لئو یاشین ـ شوروی ـ دینامو مسکو
۱۹۶۴: دنیس لاو ـ اسکاتلند ـ منچستریونایتد
۱۹۶۵: اوزه بیو ـ پرتغال ـ بنفیکا، لیسبون
۱۹۶۶: بابی چارلتون ـ انگلیس ـ منچستریو نایتد
۱۹۶۷: فلورین آلبرت ـ مجارستان ـ فرنس واروش
۱۹۶۸: جورج بست ـ ایرلند ـ منچستریونایتد
۱۹۶۹: جیانی ریورا ـ ایتالیا ـ آ ث میلان
۱۹۷۰: گرد مولر ـ آلمان ـ بایرن مونیخ
۱۹۷۱: یوهان کرایف ـ هلند ـ آژاکس آمستردام
۱۹۷۲: فرانس بکن بوئر ـ آلمان ـ بایرن مونیخ
۱۹۷۳: یوهان کرایف ـ هلند ـ آژاکس، بارسلونا
۱۹۷۴: یوهان کرایف ـ هلند ـ آژاکس، بارسلونا
۱۹۷۵: اولگ بلوخین ـ شوروی ـ دیناموکیف
۱۹۷۶: فرانس بکن بو ئر ـ آلمان ـ بایرن مونیخ
۱۹۷۷: آلن سیمونسن ـ سویس ـ مونشن گلاد باخ
۱۹۷۸: کوین کیگان ـ انگلیس ـ هامبورگ
۱۹۷۹: کوین کیگان ـ انگلیس ـ هامبورگ
۱۹۸۰: کارل هاینس رومنیگه ـ آلمان ـ بایرن مونیخ
۱۹۸۱: کارل هاینس رومنیگه ـ آلمان ـ بایرن مونیخ
۱۹۸۲: پائولوروسی ـ ایتالیا ـ یوونتوس
۱۹۸۳: میشل پلاتینی ـ فرانسه ـ یوونتوس
۱۹۸۴: میشل پلاتینی ـ فرانسه ـ یوونتوس
۱۹۸۵: میشل پلاتینی ـ فرانسه ـ یوونتوس
۱۹۸۶: ایگوربلانوف ـ شوروی ـ دیناموکیف
۱۹۸۷: رودگولیت ـ هلند ـ آیندهوون، آث میلان
۱۹۸۸: مارکو فان باستن ـ هلند ـ آث میلان
۱۹۸۹: مارکو فان باستن ـ هلند ـ آث میلان
۱۹۹۰: لوتهار ماتیوس ـ آلمان ـ اینترمیلان
۱۹۹۱: ژان پیر پاپن ـ فرانسه ـ مارسی
۱۹۹۲: مارکو فان باستن ـ هلند ـ آث میلان
۱۹۹۳: روبرتو باجو ـ ایتالیا ـ یوونتوس
۱۹۹۴: هریستو استویچکوف ـ بلغارستان ـ بارسلونا
۱۹۹۵: ژورژ وه آ ـ لیبریا ـ پاری سن ژرمن ـ آث میلان
۱۹۹۶: ماتیوس سامر ـ آلمان ـ دورتموند
۱۹۹۷: رونالدو ـ برزیل ـ این‌تر میلان
۱۹۹۸: زین الدین زیدان ـ فرانسه ـ یوونتوس
۱۹۹۹: ریوالدو ـ برزیل ـ بارسلونا
۲۰۰۰: لوییس فیگو ـ پرتغال ـ رئال مادرید، بارسلونا
۲۰۰۱: مایکل اوون ـ انگلیس ـ لیورپول
۲۰۰۲: رونالدو ـ برزیل ـ این‌تر میلان، رئال مادرید
۲۰۰۳: پاول ندود ـ چک ـ یوونوس
۲۰۰۴: آندره شوچنکو ـ اوکراین ـ آث میلان
۲۰۰۵: رونالدینیو ـ برزیل ـ بارسلونا
۲۰۰۶: فابیو کانا وارو ـ ایتالیا ـ یوونتوس، رئال مادرید
۲۰۰۷: کا کا ـ برزیل ـ آث میلان
۲۰۰۸: کریستیانو رونالدو ـ پرتغال ـ منچستریونایتد
۲۰۰۹: لیونل مسی ـ آرژانتین ـ بارسلونا
۲۰۱۰: لیونل مسی ـ آرژانتین ـ بارسلونا
۲۰۱۱: لیونل مسی ـ آرژانتین ـ بارسلونا
۲۰۱۲: لیونل مسی ـ آرژانتین ـ بارسلونا

 

***************************************************************************

 


تاريخ : برچسب:, | قبل از ظهر | نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi |
  • مطالب جالب
  • موج سوار